Czwartek 26 marca 2015 – ósmy dzień pobytu w Kayseri.
Dzień rozpoczęliśmy zajęciami warsztatowymi pod tytułem: „Ministerialne Systemy zarządzania informacją w e-szkole” oraz „MEBBῘS (National Education Ministry ICT Systems ), które poprowadził Pan Yüksel Aydin. Prowadzący zaprezentował nam system zarządzania szkołą http://e-okul.meb.gov.tr/ oraz stronę internetową administracji rządowej przeznaczoną do zarządzania systemem edukacji w całym kraju: https://mebbis.meb.gov.tr/ . Oba systemy są jeszcze w trakcie prac udoskonalających, zgodnie z planem rozwoju edukacji, powinien on w ciągu 2 lat obowiązywać w całym kraju.
Wprowadzane systemy doskonale odzwierciedlają dążenia rządu do zintegrowania systemu edukacji w kraju. Każdy system składa się z modułów poświęconych konkretnym działaniom (praca, kursy, szkolenia, szkoły, wybór podręczników, statystyki, doradztwo zawodowe, itp.) lub grupom ludzi (szkoły, nauczyciele, pracownicy szkoły, uczniowie, rodzice, jednostki nadrzędne szkół). System ma na celu łączyć różne obszary kraju i stwarzać równe szanse na rozwój i edukację. Porównywaliśmy system szkoleń nauczycieli oraz dyskutowaliśmy nad dobrymi i złymi stronami centralizacji informacji oświatowej.
W tym dniu zostaliśmy zaproszeni do Call Center (Alo 147) Modu-Visiting Vocational High School, gdzie przywitała nas Dyrekcja szkoły wraz z grupą uczniów. Po krótkiej prezentacji naszego zespołu, uczniowie opowiedzieli nam o sobie i swojej szkole. Następnie oprowadzili nas po swojej placówce. Byliśmy pod wrażeniem wyposażenia gabinetów lekcyjnych, wyglądem i organizacją biblioteki szkolnej oraz niesamowitą życzliwością uczniów. Uczestniczyliśmy w zajęciach z historii literatury, na których zaprezentowano nam sposób wykorzystywania tablicy interaktywnej do szybszego zapamiętywania treści.
Bardzo spodobał nam się również pomysł szafeczek w których uczniowie zostawiają telefony komórkowe przed zajęciami.